Bokeh

För ca. tre veckor sen upptäckte jag bokeh. Och blev fast.
 
Citerar wikipedia:
"Bokeh (från japanska boke, 暈け, som betyder "suddig") är inom fotografin de delar i en bild som inte är i fokus. Utseendet på bokehn varierar mellan olika kameraobjektiv. Bland annat tenderar avlägsna ljuskällor som är ur fokus att formas som objektivets bländare."
 
Kollade runt på weheartit och fotobloggar och bestämde mig för att prova. Vilket ledde till att jag fotograferade nästan alla ljuskällor i huset.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan skulle jag försöka mig på det här:
 
Bild: twodelighted.com
 
Med en sånhär:
 
Bild: aribrownest.com
 

Men mitt första försök blev såhär:
 
Eheh...
 
Till slut fick jag till det iallafall.
 
Måste skaffa mig ett hjärtformat hålslag för att få till formen bättre... :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Oj, det blev en hel bilder! Jag hoppas att ni orkade kolla igenom allt. :D Jag har lite fler bilder (dock inte bokeh, det räcker nog men det på ett tag nu ;D) som jag vill lägga upp. Men det får bli senare.
 
Kram ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema gjort av Mimmi Thorneus